Selasa, 24 April 2012

Do'a Ku Dalam Sujud


OLEH : Nurliyawati

Dikeheningan malam,Aku mengadu segala keresahan
Dengan penuh gelayutan dosa ku memohon ampunan
Mengharap setitik pijar maaf dari segala khilaf
Aku mencoba merangkak dari kesalahan
Yang kan berujung dalam  titian kemuliaan sejatiku
Berdamai dibawah sang maha hakiki
Ya Allah..
Lepaskan aku dari umbaian jeratan jubahku..
Yang dapat menjadikan hamba pada golongan makhluk yang merugi..
Sentuhlah hatiku,dengan belaian kasihmu penuh arti
Sehingga aku  dapat masuk pada lentera di hayat abadi nanti
Lelah ku termangu menatap wajah hari
Yang kian mendatangkan kegelisahan dalam sanubari
Namun,semua meredup kala hati mengalihkan padaMu
Ya Rabb..
Dibilik bilik hati inii,ku rangkai sebuah lafad Mu
Dengan itu,ku paham akan keberadaanMu
Aku tak merasa sendiri dengan hampa yang kadang menggrogoti
Kau lukis hariku dengan aksara indah mu
Ya Allah..
Aku berlari dari dosa yang menanati, mengejar Mu dalam kewajibanku
Dalam sujudku,ku berdoa dengan membawa kehinaan dosa
Dalam kertertatihan,sebelum senjaku datang,Dan bening mata telah merudup
Jadikan aku sebagai golongan hamba yang beriman tak merugi
Aku berdoa dalam sujud















Tidak ada komentar:

Posting Komentar